Exit

17 december 2022

Binnenstadbewoners organiseren samen met Stichting Huiskamer Bij Katrien ‘Katrien’s Kerstdiner’ op kerstavond in de St.-Cathrien.

Den Bosch – Al een paar jaar dromen bewoners uit de binnenstad en Stichting Huiskamer Bij Katrien om een (gratis) kerstdiner te serveren aan 100 bewoners die niet alleen willen zijn op kerstavond, die nieuwe mensen willen ontmoeten of welke andere reden mensen ook maar kunnen bedenken. Door corona was een eerder diner niet mogelijk en hebben bewoners vorig jaar een diner thuisbezorgd gekregen.

Dat bewoners wel willen blijkt al uit de overweldigende belangstelling bij de voorinschrijving. De eerste 80 van de 100 plekken waren binnen een paar dagen vergeven. Leuk is dat er ook gezinnen meedoen. Voor enkele bewoners is nog een plekje. Vrijwilligers zijn al druk met de voorbereidingen bezig. Voor Info bel Ellen Blijlevens van Bij Katrien: 06 -1523 0759 of mail naar: info@bijkatrien.com

Na het diner is de Kerk vanuit de Mariaparochie open voor publiek en is de kerk open tot na middernacht voor de “beschuit met muisjes avond” en om 00.00 uur een bijzondere viering. Dit is geen traditionele nachtmis, maar een vertelling van het hele kerstverhaal. Voor de inloop in de kerk na 20.00 uur is het niet nodig je vooraf aan te melden. Voor het kerstdiner is van te voren aanmelden wel noodzakelijk.

Go top